ISSN: 1304-7191 | E-ISSN: 1304-7205
Correlation of the errors in calculated and measured navigational parameters in integrated bridge navigation system
1Naval Academy “N. Vaptzarov”, 73 Vasil Drumev Str. 9026, Varna-BULGARIA
Sigma J Eng Nat Sci 2004; 22(1): 88-94
Full Text PDF

Abstract

Integrated bridge navigation system is the state-of-the-art navigational equipment. Its data is wide use especially for safe passing ships. Closest point of approach is great important parameter when our ship sales around small targets, in heavy traffic and in condition of restricted visibility. Because of this the navigator shell knows the character of errors in the calculated closest point of approach by integrated bridge navigation system, the reasons that create this errors and the correlation between them. This article presents some experiments carried out in the East China Sea on board of container ship. The correlation between different errors from the ship’s course and speed sensors in the integrated bridge
navigation system and closest point of approach is analyzed. The data are obtained in “track mode” and in “heading mode” of ship’s course control. An algorithm for two random values (X,Y) is used for data processing.


Köprüüstü bileşik seyir sisteminde hesaplanan ve ölçülen seyir hataları arasındaki ilişki
1
Sigma Journal of Engineering and Natural Sciences 2004; 1(22): 88-94

Bileşik Köprüüstü seyir sistemi seyir araçlarının en kapsamlı ifadesidir. Verileri güvenli seyir için geniş kapsamlı olarak kullanılır. Ey Yakın Yaklaşma Noktası kısıtlı görüşte ve yoğun trafikte gemimiz küçük hedeflerin arasında seyir yaptığında çok önemli bir parametredir. Bu sebeple zabit, Bileşik Köprüüstü Seyir Sistemi ile hesaplanan En Yakın Yaklaşma Noktası hatalarının özelliklerini, bu hatayı oluşturan sebepleri ve
bunlar arasındaki ilişkiyi bilmelidir. Bu makale Doğu Çin Denizinde bir Konteyner gemisinde yapılan deney ölçümlerini sunmaktadır. Bileşik Köprüüstü Seyir sisteminde gemi rotası ve hız sensörleri arasındaki farklı hatalar ve Ey Yakın Yaklaşma
Noktası analiz edildi. Veriler gemi rotasının ‘izleme durumu’ ve ‘Pruva durumu’ halinde elde edildi. Veri işleme için iki değişken değer (X, Y) algoritması kullanıldı.