Abstract
There have been many developments in propeller design since 1800, but the geometry and operation of the propeller were not changed considerably. However, many new propulsion systems by adding energy saving devices to propeller have been developed during this time. One of which, called duct, is widely used at heavily loaded conditions for higher propulsive efficiency. A review on duct and finite volume method for hydrodynamic analysis of ducted propeller will be given in this study. The analysis will be carried out in variation of ship speeds. The results will be compared with those of lifting surface method.
Klasik uskur pervanelerin dizaynının başladığı 1800’lü yılların başından bu yana pek çok gelişmeler olmasına karşılık temel pervane yapısında önemli bir değişiklik olmamıştır. Bununla birlikte enerji kayıplarını azaltıcı cihazlar eklenerek sevk sistemleri geliştirilmiştir. Bu sistemlerden biri olan nozullu pervaneler özellikle yüksek yükleme durumlarında sağladığı önemli verim artışıyla en yaygın kullanılanıdır. Bu çalışmada nozullu pervaneler tanıtılarak, sistemin hidrodinamik performansının hesaplanabilmesi için sonlu hacimler metoduna dayalı bir yöntem sunulacaktır. Çalışmada ayrıca nozullu pervaneye gelen farklı hız durumları için analiz yapılarak, elde edilen sonuçlar kaldırıcı yüzey metodunun uygulanmasından elde edilen sonuçlarla karşılaştırılacaktır.